Search
Close this search box.

مسافرت بعد از عمل بینی (سفر با ماشین، قطار و هواپیما)

مسافرت بعد از عمل بینی

یکی از سوالات متداولی که اغلب افراد مطرح می کنند این است که چند روز بعد از عمل بینی میتوان به مسافرت رفت؟ آیا امکان پرواز بعد از عمل بینی وجود دارد؟ به طور کلی شرایط مسافرت بعد از عمل بینی به عوامل متعددی بستگی دارد و در افراد مختلف یکسان نیست، اما سفر زود هنگام می تواند احتمال بروز عوارض جدی مانند تورم و خونریزی را افزایش دهد. ما در این مقاله قصد داریم به شرایط و مدت زمان لازم برای سفر بعد از عمل بینی بپردازیم، لذا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مسافرت بعد از جراحی بینی

چند روز بعد از عمل بینی میتوان به مسافرت رفت؟

به طور کلی، برای سفر با هر وسیله نقلیه توصیه می شود قبل از اقدام به سفر با جراح خود صحبت کنید. اغلب پزشکان حداقل 7 تا 14 روز استراحت را به بیماران توصیه می کنند. البته در برخی موارد با معاینه بیمار و عدم عوارض جدی، مسافرت در مسیرهای کوتاه (کمتر از یک ساعت) بعد از 72 ساعت بلامانع است. البته برای سفرهای هوایی این مدت تا یک هفته بعد از عمل میسر خواهد بود.

توجه داشته باشید که سفر بلافاصله بعد از جراحی بینی می تواند خطرات جدی و جبران ناپذیری را ایجاد کند. در ادامه شرایط مسافرت بعد از عمل بینی با انواع وسایل نقلیه همچون قطار، ماشین، اتویوس و هواپیما بررسی خواهیم کرد.

سفر هوایی بعد از عمل بینی

ممکن است بیماران از شهرها و حتی کشورهای دیگر برای عمل بینی مراجعه کرده باشند، لذا شرایط و زمان پرواز بعد از عمل بینی اهمیت بسزایی پیدا خواهد کرد. بهتر است بدانید که تعییر فشار هوا در سفر هوایی بعد از جراحی بینی می تواند باعت درد، ناراحتی و حتی افزایش تورم شود. لذا توصیه می شود حداقل یک هفته از سفر با هواپیما بعد از عمل بینی خودداری کنید.

به طور کلی، مسافرت با هواپیما بعد از عمل بینی به شرایط بیمار، عوارض بعد از عمل و صلاحدید پزشک بستگی دارد. در برخی موارد ممکن است با صلاحدید پزشک، امکان سفر برای مسیرهای کوتاه مدت بعد از 3 یا 4 روز وجود داشته باشد، اما با این حال حداقل یک هفته خودداری از پرواز بعد از عمل بینی به بیماران توصیه می شود.

پرواز بعد از عمل بینی

عوارض سفر با هواپیما بعد از عمل بینی

از مهمترین عوارض و خطرات سفر زود هنگام بعد از عمل بینی می توان به خونریزی، افزایش تورم و خطر عفونت اشاره کرد. تغییر فشار هوا در هواپیما می تواند ورم بینی را افزایش داده و منجر به خونریزی شود. از طرفی خشکی هوا در پرواز می تواند علاوه بر مشکلات انسداد بینی باعث افزایش عفونت بعد از عمل شود. به همین علت توصیه می شود که تا کاهش تورم بعد از جراحی و ترمیم زخم ها از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنید.

مسافرت با قطار بعد از عمل بینی

شرایط سفر با قطار بعد از عمل بینی همانند سفر هوایی به شرایط بیمار و صلاحدید پزشک بستگی دارد. با این حال توصیه می شود که حداقل 7 تا 14 روز از مسافرت با قطار، به ویژه مسیرهای طولانی (بیش از 2 ساعت) خودداری کنید. حرکت های ناگهانی و تکان های شدید قطار می تواند احتمال آسیب به بینی و خطر تورم را افزایش دهد. لذا توصیه می شود که سفر با قطار را به بعد از بهبودی و طی شدن دوره نقاهت موکل کنید.

مسافرت با ماشین بعد از عمل بینی

همان طور که می دانید، رانندگی بعد از عمل هایی که تحت بیهوشی انجام شده است، بین 48 تا 72 ساعت ممنوع است. از طرفی پزشکان توصیه می کنند که حداقل بین 1 تا 2 هفته از سفر با ماشین بعد از عمل بینی خودداری شود. اگر چه تغییر فشار هوا در سفرهای زمینی وجود ندارد، اما احتمال آسیب به بینی و تغییر نتیجه عمل بسیار بالا است. البته در موارد ضروری در صورت تایید پزشک امکان سفر زمینی بعد از 72 ساعت در مسیرهای کوتاه وجود دارد. با این حال تا بهبودی کامل و کاهش تورم بعد از عمل بینی از برنامه ریزی برای سفر با ماشین شخصی یا اتوبوس اجتناب کنید.

کاهش عوارض سفر بعد از عمل بینی

بدون شک مسافرت زود هنگام بعد از عمل بینی می تواند عوارض جدی و جبران ناپذیری را ایجاد کند. با این حال چنانچه ناچار به سفر شدید بهتر است نکات زیر را جدی بگیرید:

  • قبل از سفر با جراح خود مشورت کرده و تنها با تایید پزشک خود برای سفر اقدام کنید.
  • جهت جلوگیری از عوارض سفر و کاهش خطر خونریزی بینی به هنگام سفر از اسپری بینی کمک بگیرید.
  • به منظور کاهش انسداد و گرفتگی بینی داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.
  • در طول سفر از بینی خود در برابر ضربه و آسیب محافظت کنید.

کلام آخر

شرایط مسافرت بعد از عمل بینی به روند بهبودی بیمار و شدت عوارض بعد از عمل بیمار دارد. به طور کلی، اکثر پزشکان 7 تا 14 روز بعد از عمل را برای سفر توصیه می کنند. تفاوتی ندارد شما قصد سفر با هواپیما، قطار یا ماشین را دارید، در هر حال بهتر است یک هفته بعد از عمل برای سفر برنامه ریزی کنید. در افرادی که میزان تورم کاهش نیافته و یا احتمال خونریزی بیشتر است، اجازه سفر دو هفته یا حتی بیشتر طول خواهد کشید.

اگر چه سفرهای کوتاه مدت (زیر یک ساعت) با ماشین، 72 ساعت بعد از عمل، بلامانع است، اما سفر با سایر وسایل نقلیه توصیه نمی شود. در پایان توجه داشته باشید که قبل از اقدام به سفر با پزشک خود مشورت کرده و از سفرهای غیر ضروری بعد از عمل بینی خودداری کنید.

سوال متداول سفر بعد از عمل بینی

چه زمانی امکان مسافرت با اتوبوس بعد عمل بینی وجود دارد؟

توصیه می شود که حداقل بینی 8 تا 14 رو از سفرهای غیر ضروری بخصوص وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس خودداری کنید. احتمال آسیب و ضربه به بینی درسفر با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس بیشتر است و خطر خونریزی و تورم را افزایش می دهد.

نشستن در ماشین بعد از عمل بینی خطرناک است؟

حداقل یک هفته بعد از عمل بینی از سفر با انواع وسایل نقلیه از جمله ماشین باید اجتناب کنید. اگر چه نشستن در ماشین برای مسیرهای کمتر از یک ساعت بلامانع است، اما سفرهای طولانی در هفته اول خطر افزایش تورم و خونرزی را بالا می برد.

مسافرت زمینی بعد از عمل بینی چه زمانی امکان پذیر است؟

به طور معمول سفرهای زمینی بعد از 7 تا 14 روز در تنها در مسیرهای کوتاه مدت توصیه می شود. لذا از سفرهای چند ساعته در هفته های ابتدایی بعد از عمل بینی خودداری کنید.

آیا پرواز بعد از عمل بینی خطرناک است؟

پرواز می تواند باعث تغییر فشار هوا و احساس درد و ناراحتی در بینی شود. به همین علت در دو هفته اول بعد از اول بینی پرواز با هواپیما خطراتی مانند تورم، خونریزی و عفونت را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

مطالب مرتبط