Search
Close this search box.

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی نچرال

در علم پزشکی، زیبایی بینی بر حسب نوع استاندارد رعایت شده محاسبه و به سه مدل طبیعی، فانتری و نیمه فانتزی تقسیم بندی می شود. از این میان، مدل طبیعی یا بینی نچرال از پرطرفدارترین فرم های بینی به شمار می رود. حال سوال اینجاست که ویژگی های بینی طبیعی چیست؟ جراحی بینی طبیعی برای چه افرادی مناسب است؟ ویژگی های جراحی بینی طبیعی در مردان شامل چه مواردی می شود؟ به منظور آشنایی بیشتر با ویژگی ها و هزینه عمل بینی طبیعی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی چیست؟

اصلی ترین مشخصه بینی های طبیعی در در مقایسه با جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی، انجام کمترین میزات تغییر است. بینی های طبیعی دارای یک فرم استاندارد هستند، به گونه ای که بینی با دیگر قسمت های صورت دارای تناسب و تعادل بوده و هیچ گونه قوس و فرم فانتزی ندارد. هدف جراح، زیبایی بینی به صورت طبیعی است تا بیمار احساس بهتر و خوشایندی نسبت به بینی خود داشته باشد. از آنجایی که کمترین میزان تغییرات در این مدل اعمال می شود، احتمال بروز مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی رخ می دهد.

ویژگی بینی طبیعی چیست؟

به طور کلی، بینی طبیعی در افراد مختلف یکسان نبوده و شکل ظاهری ثابتی ندارد. در واقع، این مدل بینی به تناسب سایر اجزای صورت و همچنین حفظ عملکرد بینی بستگی دارد. اکثرا جراحان و براساس ویژگی های منحصر به فرد هر فرد و باتوجه به ساختار بینی، بافت غضروفی، ضخامت پوست بینی و مشکلات عملکردی بیمار دست به عمل جراحی می زنند. با این حال، برخی فاکتورها باید در عمل بینی طبیعی رعایت شود که مهمترین آن ها به شرح زیر است:

  • کوچک کردن سوراخ های بینی متناسب با سایر اجزای صورت
  • قوسی طبیعی بینی
  • ایجاد زاویه 90 درجه بین بینی و لب
  • ایجاد تناسب بین فاصله نوک بینی و اندازه بینی
  • عدم کوچک کردن بیش از حد بینی
  • ایجاد تقارن در بینی

بیشتر بخوانید: جراحی بینی استخوانی

عمل بینی طبیعی گوشتی

به طور کلی تقسیم بندی بینی به دو دسته بینی گوشتی و استخوانی صورت می گیرد و جنس پوست می تواند در جراحی تاثیر گذار باشد. همان طور که می دانید در بینی های استخوانی جنس پوست نازک تر و استخوان بینی قوی تر است و شکل گیری بینی بسیار راحت است. اما در بینی های گوشتی جنس پوست ضخیم تر و امکان دیده شدن ظرافت هایی که در بینی ایجاد می شود کمتر است. بهتر است بدانید که مناسب ترین مدل برای بینی های گوشتی، مدل بینی طبیعی یا نچرال است، زیرا این عمل کمترین میزان تغییرات را در بینی ایجاد می کند. در نتیجه کمتر شاهد مشکلات تنفسی بوده و نتیجه جراحی موفقیت آمیزتر است.

عمل بینی طبیعی استخوانی

در عمل بینی طبیعی استخوانی هدف تغییر شکل و ظاهر بینی با تمرکز بر استخوان‌های بینی و ظاهر آن‌هاست. در این نوع جراحی، تغییراتی در استخوان‌های بینی اعمال می‌شود تا شکل و ساختار آن به طور طبیعی و هماهنگ با سایر ویژگی‌های صورت بیمار تغییر کند و ظاهر طبیعی خود را از دست ندهد. عمل بینی طبیعی استخوانی اغلب شامل کاهش یا افزایش اندازه استخوان‌های بینی، تغییر شکل استخوان‌های بینی و تغییر شکل برجستگی‌های استخوانی بینی می‌شود.

قبل از جراحی بینی طبیعی

قبل از عمل لازم است که یک سری آزمایش ها انجام بگیرد و عکس برداری از زاویه های مختلف صورت انجام می شود تا فرم صورت و بینی شما ارزیابی شود تا پزشک بتواند با بررس عکس ها جراحی بهتری را انجام دهد.

نمونه جراحی بینی طبیعی
عمل بینی نچرال

عمل بینی طبیعی چگونه انجام می شود؟

به طورکلی، جراحی بینی طبیعی به دو روش باز و بسته انجام می شود. در جراحی باز بینی کاملا باز و در نوع بسته از سوراخ های بینی (بدون برش خارجی) در جراحی استفاده می شود. روش عمل بر اساس نظر جراح و همچنین وضعیت بینی بیمار تعیین خواهد شد.

دوره نقاهت بعد از عمل بینی طبیعی

به طور کلی، دوره نقاهت بین 7 تا 10 روز در نظر گرفته می شود که ممکن است برای برخی افراد مدت زمان بیشتری طول بکشد. پس از عمل معمولا باید تا چند روز استراحت کامل داشته و پس از یک هفته با صلاحدید پزشک به محل کار خود بازگردید. در این مدت توصیه می شود از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کرده و تمام داروهای را به طور منظم مصرف کنید.

عمل بینی نچرال مردانه

جراحی بینی طبیعی در آقایان

اگرچه جراحی زیبایی بینی در بانوان بیشتر از آقایان است، اما مردان نیز نسبت به گذشته علاقه مند به عمل بینی شده اند. مردانی که قصد این عمل را دارند، از عمل جراحی خود انتظار بینی مردانه ای را دارند. برخی آقایان می ترسند که بینی آن ها بسیار کوچک شود و یا صورت آن ها مانند خانم ها شود، اما بهتر است نگران نباشند، زیرا یک جراح بینی خوب می داند که چگونه بینی هر فردی را متناسب با صورت آن جراحی نماید.

امروزه خیلی از افراد به ظاهر و زیبایی خود اهمیت بسیاری می دهند و تمایل دارند تا ظاهری بهتر داشته باشند. برخی از آقایان به صورت مادرزادی و یا به دلیل آسیب، دارای بینی های بسیار پهن و یا کج و بزرگی هستند. به همین علت به عمل جراحی روی می آورند تا با برقراری تعادل بین اجزای صورت ظاهر خود را بهتر کنند. عمل بینی طبیعی مناسب ترین، مدل برای مردان به شمار می رود، زیر این مدل ظاهر بینی مردانه حفظ شده و مشکلات عملکردی ایجاد نمی شود.

بیشتر بخوانید: هزینه جراحی بینی ۱۴۰۲

نقش جراح در عمل بینی طبیعی

به طورکلی، جراح بینی نقش بسزایی در نتیجه انواع مدل های جراحی از جمله عمل بینی طبیعی دارد. حتما در انتخاب جراح خود دقت نمایید، سعی کنید قبل از انجام جراحی بینی طبیعی تحقیقات لازم را از طریق آشنایان و اینترنت انجام دهید. حتما به مطب دکتر مراجعه نمایید و یا از طریق وب سایت نمونه کارهای جراح را مشاهده نمایید. یک جراح خوب با آناتومی بینی آشنایی کامل دارد و تمامی جوانب را در نظر می گیرد تا از نظر ظاهری و تنفسی برای فرد هیچ گونه مشکلی ایجاد نشود. همچنین، جراح همواره سعی می کند تا متناسب با چهره هر فردی بینی آن را عمل کرده و از ایجاد ظاهر مصنوعی در بیمار اجتناب کند.

هزینه جراحی بینی طبیعی

همان طور که می دانید، هزینه جراحی بینی طبیعی در افراد مختلف، یکسان نیست. به طورکلی، عوامل بسیاری مانند هدف از عمل بینی (زیبایی یا درمانی)، نوع عمل (باز یا بسته)، دستمزد پزشک، نوع بیمارستان و سایر هزینه های جانبی مانند آزمایشات و معاینات قبل از عمل عمل نقش بسزایی در تعیین هزینه نهایی عمل بینی طبیعی خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که عمل های زیبایی برخلاف عمل های درمانی بینی مانند پولیپ بینی، انحراف تیغه بینی و سایر مشکلات عملکردی بینی، تحت پوشش بیمه های درمانی قرار نمی گیرند. در نتیجه هزینه عمل بینی طبیعی به مراتب بیشتر از جراحی های درمانی خواهد بود.

کلام آخر

جراحی بینی طبیعی یکی از محبوب ترین و در عین حال پرطرفدارترین مدل های بینی است که با هدف حفظ زیبایی بینی به شکل طبیعی انجام می شود. حفظ تناسب و زیبایی بینی با سایر اجزای صورت، از مهمترین ویژگی های این مدل بینی است. از آنجایی که در این عمل شاهد تغییرات کمتری نسبت به مدل های فانتزی و نیمه فانتزی هستیم، امکان بروز مشکلات تنفسی به حداقل می رسد. با این حال توصیه می شود برای حفظ زیبایی و پیشگیری از مشکلات تنفسی به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط