دکتر علیرضا ابیانه
Search
Close this search box.

جراحی بینی مردان

جراحی بینی مردان

در سال های گذشته به سبب پیشرفت در تکنیکهای جراحی بینی و ابداع روشهای نوین، به شمار متقاضیان جراحی بینی افزوده شده است. تعداد نسبتا زیادی از داوطبان این جراحی مردانی هستند که فرم و عملکرد بینی خود ناراضی هستند. متاسفانه برخی جراحان جراحی بینی مردان و زنان را یکسان تصور می کنند و برای هر دو جنس تکنیک های مشابهی را به کار می بندند. به همین دلیل پس از طی دوره بهبودی متاسفانه متوجه می شویم که بینی یک مرد بقدر یک بینی زنانه ظریف یا ضعیف شده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی جراحی بینی مردان و بهترین فرم بینی مردانه بپردازیم.

هدف از عمل بینی در مردان

به طورکلی، عمل بینی چه در زنان و چه در مردان با دو هدف زیبایی و درمانی انجام می شود. جراحی بینی در آقایان معمولا با هدف از بین بردن عیوب ظاهری که ناشی از مشکلات مادرزادی یا آسیب هایی ناشی از سانحه یا ورزش انجام می شود. علاوه بر این، اختلالات تنفسی که به واسطه پولیپ بینی، بزرگی شاخک بینی، انحراف تیغه بینی و سایر اختلالات عملکردی ایجاد می شود نیز در جراحی بینی مردان برطرف خواهد شد.

جراحی بینی مردان

ویژگی های بینی مردانه

به طورکلی، شکل ظاهری بینی به سلیقه فرد بستگی دارد، با این حال استاندارهایی برای بینی آقایان وجود دارد که معمولا باید توسط متخصص و جراح رعایت شود. بسیاری از مردان تمایلی به داشتن بینی های غیر متعارف مانند بینی های فانتزی و نیمه فانتزی نداشته و بینی طبیعی تر را بیشتر می پسندد. به طورکلی، مهمترین معیارهایی که در بینی های مردانه رعایت می شود، عبارتند از:

  • اندازه طبیعی
  • طول بینی مناسب و بدون قوس
  • داشتن تقارن بین سوراخ های بینی
  • تناسب بین ارتفاع و پره های بینی

رعایت تمام استاندارهای زیبایی بینی موجب می شود عمل بینی در مردان طبیعی تر به نظر برسد. از آنجایی که که شکستگی بینی در مردان بیشتر از زنان رخ می دهد، لذا جراحی های ترمیمی برای درمان شکستگی انجام می شود. لذا عمل زیبایی بینی در مردان با سابقه شکستگی دشوارتر است و انجام تغییرات گسترده در بینی می تواند مشکلات جدی را ایجاد کند.

چه نکاتی در عمل بینی مردانه باید رعایت شود؟

همانطور که اشاره شد، جراحی زیبایی بینی در مردان علاوه بر رفع مشکلات عملکردی مانند انحراف یا پولیپ بینی برای اصلاح عیوب ظاهری ناشی از سانحه یا مشکلات مادرزادی انجام می شود. اگر چه فرم بینی سلیقه ای است، اما لازم است در عمل بینی آقایان موارد و نکات مهمی رعایت شود تا خشونت چهره و گزینه های لازم برای اثرگذاری چهره مردانه تحت الشعاع قرار نگیرد. مهمترین نکاتی که باید در جراحی بینی مردان رعایت شود، عبارتند از:

حفظ فرم مردانه و طبیعی

حفظ ظاهر مردانه مهمترین اصل در عمل بینی آقایان به شمار می رود. در حقیقت ظاهر بینی مردان باید حالت طبیعی خود را حفظ کرده و ایجاد هرگونه حالت زنانه مانند شیب، قوس و زاویه در بینی ها خودداری شود.

نوک بینی طبیعی

به طورکلی، زاویه نوک بینی و لب در حالت طبیعی بین 90 تا 95 درجه است و این زاویه در عمل های بینی آقایان باید رعایت شود. هر چه این زوایه بیشتر و نوک بینی بالاتر رود، نوک بینی ظاهری زنانه یافته و حفره‌های بینی بیش از حد نمایان می‌شود.

شکستگی بینی قبل از عمل زیبایی

عمل همان طور که اشاره شد، بینی مردان در مقایسه با زنان بیشتر در معرض خطر شکستگی قرار دارد. اکثر کجی ها و عدم تقارن در بینی مردان به واسطه همین شکستگی ها است، اما باید بدانید که عمل شکستگی همزمان با عمل زیبایی انجام نمی شود. لذا پس از درمان شکستگی استخوان بینی و بهبود کامل آن امکان عمل بینی در آقایان وجود دارد.

تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه

از دیدگاه فعالان این عرصه و جراحان مطرح، لازم است تمایزهایی بین فرم بینی مردانه و زنانه وجود داشته باشد. فرم های قوسی، فانتزی، سربالایی زیاد، عروسکی و فرم هایی از این دست اگر چه حتی به زیبایی چهره زنان هم کمک می کنند و جلوه سایر اجزای صورت را با چالش مواجه می سازد، ولی برای چهره مردانه ممنوعیت مطلق دارند و ارزش های لازم و موثر در تیپ ظاهری را کاملا مخدوش می سازند.

 به همین دلیل بسیاری از مردان با وجود مشکلات شدید در ساختار بینی خود، بدلیل ترس از زنانه شدن بینی از انجام جراحی رینوپلاستی سر باز می زنند. به این دسته توصیه می کنیم که حتما در انتخاب جراح بینی‌ دقت نموده و برای درمان مشکلاتی چون انحراف، شکستگی، قوز، عدم قرینگی و انسداد بینی خود تعلل نکنند. یک پزشک متخصص و متبحر تا حد امکان در جراحی بینی مردان فرم بینی مردانه را مد نظر قرار داده و سعی در ارائه حالتی کاملا طبیعی دارد.

یکی از نگرانی هایی که برخی از بیماران مرد با آن مواجهند اینست که اکثر مردان نمی توانند خواسته های خود را به درستی بیان کنند و نتایج مورد نظر خود را به وضوح شرح دهند این در حالی است که درصد بالایی از خانم ها به جزئیات مورد انتظار خود پرداخته و توقعاتشان را از جراحی بینی به شکل کامل توضیح می دهند. باید دانست که با در نظر گرفتن سن و جنس و فیزیک بدن ‌و نسبت ها و فاصله ها و زاویه های اجزاء مختلف بینی و صورت، برای هر شخص تنها یک بینی ایده آل و متناسب وجود دارد که توسط جراح بینی و صورت آنالیز و محاسبه میگردد. لذا نیازی به توضیحات و شرح خواسته ها و نخواسته ها نبوده و یک جراح متبحر خواسته های شما حتی اگر آنرا به زبان نیاورید میداند.

بهترین فرم بینی مردانه

فرم بینی در تمام افراد کاملا سلیقه ای است، اما اغلب مردان تمایل به عمل بینی طبیعی دارند. اگرچه برخی از مردان تمایل بسیاری به تغییر شکل ظاهری بینی خود دارند، اما اکثر جراحان توصیه می کنند که از تغییرات بیش از حد بر روی بینی اجتناب کنند، زیرا تغییرات و کوچک کردن بیش از حد بینی می تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود.

از طرفی، اغلب مردان دارای بینی های بزرگ یا اصطلاحا گوشتی هستند که به دلیل ضخامت بالای پوست بینی برای عمل های فانتزی یا نیمه فانتزی مناسب نیستند. به همین علت می توان گفت که اغلب جراحان معتقدند که جراحی بینی طبیعی، مناسب ترین و بهترین فرم بینی مردانه است که متناسب با بینی گوشتی یا استخوانی و اصلاح نواقص بینی انجام می شود.

کلام آخر

اگرچه اغلب مردان تمایل به داشتن بینی مردانه و طبیعی دارند، اما برخی از مردان بر داشتن فرم های فانتزی و عروسکی اصرار می کنند. در چنین شرایطی جراح سعی بر متقاعد ساختن بیمار کرده و بیمار را از عوارض فرم های این بینی آگاه می سازد. توجه داشته باشید که اعمال تغییرات بیش از حد در بینی می تواند احتمال بروز مشکلات تنفسی را افزایش دهد. درنتیجه جراحی بینی طبیعی در مردان ایمن تر از سایر فرم های بینی است. در نهایت توصیه می شود جهت انتخاب بهترین فرم بینی مردانه و عمل بینی مردانه به بهترین جراح بینی مراجعه کنید.

 

 

مطالب مرتبط