گرفتگی بینی

چه چیزی باعث گرفتگی بینی می شود؟

احتقان بینی یک اصطلاح برای بینی است. که اغلب نشانه ای از یک مشکل بهداشتی است، مانند عفونت سینوس و سرما خوردگی است . احتقان با  گرفتگی بینی ، درد سینوس ،مخلوط کردن موکوس و تورم بینی همراه است .

در صورتی که به سرماخوردگی مبتلا شده باشید امکان دارد درمان خانگی برای کاهش تراکم بینی راه حل مناسبی نباشد با این حال اگر شما در معرض احتقان مزمن یا طولانی هستید توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

جهت تماس با دکتر ابیانه جراح پلاستیک بینی و صورت می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید 20 90 91 66 – 021 0 62 62 62 0912

علل احتقان بینی

احتقان زمانی است که بینی شما پر و ملتهب می شود. بیماری های جزئی شایع ترین علل احتقان بینی هستند. به عنوان مثال، عفونت های سرماخوردگی، آنفولانزا و سینوس می توانند باعث ایجاد حفره بینی شوند. احتقان مربوط به بیماری معمولا ظرف یک هفته بهبود می یابد.در صورت طولانی شدن ممکن است شما به مواردی چون :

• آلرژی
  • رشد غیر انسدادی ،پولیپ ها تومورهای خوش خیم
  • قرار گرفتن در معرض شیمیایی
  • عفونت سینوسی طولانی مدت به نام سینوس مزمن

احتباس بینی ممکن است در دوران بارداری، معمولا در پایان سه ماهه اول، رخ دهد. نوسانات هورمونی و افزایش خون رسانی که در دوران بارداری اتفاق می افتد ممکن است سبب تراکم بینی شود. این تغییرات ممکن است بر غشاهای بینی تاثیر بگذارد، باعث ایجاد التهاب، خشک شدن و یا خونریزی می شود.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

گاهی اوقات داروهای خانگی برای تسکین احتقان به اندازه کافی ،کافی نیستند، به خصوص اگر علائم شما به علت بیماری دیگری باشد و به  ویژه اگر وضعیت شما دردناک است و باعث تداخل با فعالیت های روزمره شما شود لازم است به پزشک مراجعه کنید.

اگر شما هر کدام از موارد زیر را تجربه کرده اید، به پزشک خود مراجعه کنید:

• احتقان طولانی تر از 10 روز است
  • احتقان همراه با تب بالا که بیش از سه روز طول کشید
  • تخلیه بینی سبز همراه با درد سینوس و تب
  • سیستم ایمنی ضعیف، آسم یا آمفیزم

درمان احتقان

پس از اینکه پزشک شما علت تراکم مزمن بینی را تعیین کرد، می توانید برنامه درمان را توصیه کنید. برنامه های درمان معمولا شامل داروهای بدون نسخه یا تجویز برای حل و فصل علائم هستند.

دیگر مقاله ها  عبارتست از :

اقدامات قبل از عمل بینی

نحوه چسب زدن بینی