آلرژی بینی

بسیاری از افراد به واکنش های و حساسیت های از آلرژیک موسومند در واقع بیماری آلرژیک بیشتر به دلیل عوامل خارجی ایجاد می شود و امکان دارد بر دیگر اندام های مختلف بدن تاثیر بگذارد . بینی یکی از مهم ترین مکان بروز آلرژی است .

جهت تماس با دکتر ابیانه جراح پلاستیک بینی و صورت می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید         20 90 91 66 – 021 0 62 62 62 0912

آلرژی بینی چگونه ایجاد میشود ؟

آلرژی بینی زمانی ایجاد می شود که یک سری عوامل خارجی بر روی مخاط پوشاننده داخل بینی حساسیت ایجاد کند و باعث علائم مختلف چون عطسه ، گرفتگی بینی و یا حتی خارش بینی شود .

وظیفه دستگاه ایمنی بدن دفاع از بدن و شناسایی عوامل خارجی بر بدن است که در مقابل عوامل خارجی واکنش نشان می دهد این دفاع و واکنش را با ترشح موادی به نام ایمونوگلوبولین ها انجام می دهند و هنگامی که شخص در معرض عوامل خارجی یا همان آلرژن قرار می گیرد ایمونوگلوبولین ها عملیات دفاعی خود را انجام می دهند و از لنفوسسیت ها رها می شوند و اگر فرد به صورت مجدد در معرض همان عوامل خارجی قرار بگیرد این بار ایمونوگلوبولین ها به غشاء سلولی می چسبند که بعد از اتصال سلول آزاد می شود که به آن مواد هیستامین می گویند این هیستامین ها بر روی مخاط بینی تاثیر می گذارد و باعث ایجاد علائم می شود.

چه افرادی به آلرژی بینی بیشتر مبتلا می شوند ؟

طبق اطلاعات گرفته شده نشان داده شده که افراد مبتلا به آلرژی بیشتر در مردان دیده شده و بیشتر در سنین جوانی بوده است .

اگر خانمی به آلرژی بینی گرفتار شود امکان دارد نشانه ی بیماری در دوران قاعدگی ، بارداری و یا حتی یائستگی او وجود داشته باشد و حتی طبق آمار بررسی شده نشان داده شده که آلرژی امکان دارد ژنتیکی باشد.

اهمیت آلرژی بینی

افرادی که به آلرژی بینی دچار می شوند بهتر است نگران نباشند زیرا جای نگرانی وجود ندارد اما امکان دارد فرد را در روند زندگیش  کند و همین عامل باعث ناراحتی فرد شود .

افرادی که به آلرژی بینی دچار می شوند می تواند باعث تشدید دیگر بیماری ها مانند التهاب گوش ، التهاب سینوسهای مجاور و یا حتی بیماری آسم شوند .

نشانه های آلرژی بینی

• آبریزش بینی
  • عطسه های پی در پی
  • گرفتگی بینی